تبلیغات
MovieWeb - مطالب دی 1389

http://movieweb.persiangig.com/Logo/LogoRB.jpg

نیكی كریمی به جمع بازیگران مجموعه «سرزمین كهن» به كارگردانی كمال تبریزی پیوست. مجموعه تلویزیونی «سرزمین كهن» در 45 قسمت 50 دقیقه‌ای به نویسندگی علیرضا طالب‌زاده، كارگردانی كمال تبریزی و تهیه‌كنندگی محمد مسعود در گروه فیلم و سریال شبكه سه سیما در حال تولید است.
http://iractor.persiangig.com/document/photo/niki-karimi/Niki_Karimi_2.jpg
مجموعه تلویزیونی «سرزمین كهن» كه به بررسی تاریخ سیاسی- اجتماعی ایران از سال 1320 تا پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد، وارد مرحله جدیدی شده است. مرحله دوم این مجموعه حدود یك سال بطول می‌انجامد و وقایع سال‌های 1338 تا 1344 كه در 54 لوكیشن در شهرهای سمنان و قزوین رخ می‌دهد، به تصویر می‌كشد.
بازیگران این مجموعه عبارتند از:
شهاب حسینی، نیكی كریمی، محمدرضا فروتن، حسن ‌پورشیرازی، فرشته صدرعرفایی، جعفر دهقان، امیر آقایی، الهام حمیدی،ثریا قاسمی، علی شادمان، پژمان بازغی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، حسین محجوب، بیتا فرهی، هومن سیدی، مهرداد ضیایی، لیلا زارع، آشا محرابی، محسن طنابنده، جواد عزتی و...
منبع : CinemaNegar.com


پنجشنبه 23 دی 1389  11:59 ب.ظ

نوع مطلب: (اخبار سینمای جهان ،) توسط: DoMiNo

به تازگی دو تصویر جدید از فیلم بعدی دیوید فینچر با نام The Girl With The Dragon Tattoo منتشر شده که در آن رونی مارا در نقش الیزابت سالندر مشاهده می شود. این فیلم در واقع بازسازی فیلمی اروپایی با همین نام محصول 2009 است که به همراه دو قسمت بعدی اش در امریکا پخش شده و نظر بسیاری را به خود جلب نموده و نقدهای مثبتی نیز کسب کرد.  رونی مارا اولین بار در فیلم Social Network با فینچر همکاری داشته.  فینچر از بازی رونی مارا در این فیلم به قدری راضی بوده که تصمیم گرفت تا نقش الیزابت سالندر را به او بسپارد.
http://cdn.screenrant.com/wp-content/uploads/david-fincher-girl-with-the-dragon-tatoo-remake.jpg
نسخه ی فینجری The Girl With The Dragon Tattoo قرار است 21 دسامبر 2011 در سینماهای امریکا به اکران  درآید. در این فیلم به جز رونی مارا، دنیل کریگ،رابین رایت و کریستوفر پلامر نیز به ایفای نقش پرداخته اند.
برای مشاهده دو تصویر تازه منتشر شده اینجا را کلیک کنید


پنجشنبه 23 دی 1389  02:22 ب.ظ

نوع مطلب: (نقد فیلم و سریال ،) توسط: DoMiNo

فیلم The Social Network فیلمی ست درام محصول 2010 ساخته ی کارگردان نام آشنای هالیوودی، دیوید فینچر و بر اساس فیلمنامه ای از آرن سورکین. سورکین این فیلمنامه را  بر اساس رمانی به قلم بن مزریچ با عنوان میلیونرهای تصادفی (2009) نوشته است. داستان فیلم به نحوه ی ظهور سایت شبکه اجتماعی Facebook در دنیای اینترنت و جذب 500 میلیون کاربر در مدتی بسیار کوتاه، و نیز ماجراهای قانونی بعد از آن می پردازد.در نوشتن فیلمنامه ی این فیلم هیچ یک از کارمندان اصلی فیس بوک همکاری نداشته اند. این درحالی ست که ادواردو ساورین، از دوستان سابق مارک زاکربرگ (مبدع اصلی فیس بوک) و از شاکیان وی بعد از موفقیت سایت برای نوشتن کتاب به مزریچ کمک کرده. اما ناتالی پورتمن که از سال 1999 تا 2003 در دانشگاه هاروارد (مجل تحصیل زاکربرگ و تولد فیس بوک) دانشجو بوده، سورکین را در نوشتن فیلمنامه یاری کرده است.

http://www.shoppingblog.com/pics/the_social_network_movie_poster.jpg

فیلم Social Network شاید در نگاه اول بسیار شبیه به یک فیلم مستند به نطر بیاید اما توجه به این نکته ضروری ست، که کمتر کارگردانی توانایی چنین استفاده  هوشمندانه ای از موزیک، فیلمبرداری و سایر عناصر فیلمسازی برای تبدیل یک شبه مستند به یک فیلم درام مهیج دارد.

دیوید فینچر در طول این سالها که به عنوان یکی از کارگردانان بانبوغ و مسلط هالیوود خود را مطرح کرده نشان داده که از توانایی خارق العاده ای در توجه به جزئیات و نکات ظریف در فیلمسازی و استفاده از آنها برای همسان نمودن عناصر مختلف فیلم  و در نتیجه تاثیرگذاری بر روی بیننده و خلق اثری بدیع و چشمگیر برخواردار است. فینچر گرچه از تحصیلات آکادمیک در زمینه ی فیلمسازی برخوردار نیست اما در عوض اندوخته ی تجربی پرباری دارد. او مدت زیادی از عمر خود را در زمینه های مختلف مربوط به فیلمسازی صرف کرده، به همین خاطر است که  به خوبی فیلم را می شناسد و بر تمام زوایا و نکات عملی فیلمسازی واقف است و بر آنها تسلط کامل دارد. و این تسلط و تجربه است که فیلم وی را در برقراری ارتباط با مخاطب و تاثیرگذاری بر او موفق می کند. خود وی می گوید "در فیلمسازی به دنبال آن نیستم که اثرم را باورپذیر کنم، بلکه هدف من ایجاد ارتباط با تماشاگر است و برای برقراری این ارتباط از ابزار سینمایی بهره می برم..." و به بهترین نحو از این ابزار بهره می برد.  Social Network هم از این قاعده مستثنی نیست و فینچر در این فیلم، توانایی تمام و کمال خود را در این زمینه به رخ می کشد. فینچر با Social Network نشان می دهد که یک شعبده باز واقعی ست. کاری که وی در این فیلم عرضه می دارد، یعنی تبدیل داستان یک ماجرای دادگاه نقض کپی رایت و مسائل پیرامون آن با مضامین دوستی و خیانت و جاه طلبی به چنین درام هیجان انگیز و خیره کننده ای، عین شعبده است.

داستان و محتوای Social Network عموما همین سه کلمه ی "دوستی"،"خیانت"و "جاه طلبی" را در بر می گیرد. مارک زاکربرگ، دانشجوی دانشگاه هاروارد و فردی به غایت بانبوغ اما به شدت ناتوان در دوستیابی ست. داستان فیلم از ملاقات ناموفق مارک با دختری به نام اریکا و ضربه ی روحی ای که مارک از این شکست می خورد آغاز می شود.در ادامه، وی در پی انتقام از دختر مذکور و تمامی دخترهای دانشگاهش بر می آید و این اقدام در نهایت وی را به سوی موفقیتی عظیم و البته فاجعه ای غم انگیز که به جدایی وی و تنها دوست صمیمی اش ادواردو منهتی می شود، رهنمون می گردد. شخصیتی که از مارک زاکربرگ در فیلم می بینیم جوانی ست که علیرغم هوش و نبوغ بالا و موفقیتی که در رشته ی تحصیلی مورد علاقه اش کسب کرده، در زمینه ی برقراری ارتباط دوستی با دیگران علی الخصوص جنس مخالف بسیار ناتوان است. گفتگوی ابتدای فیلم، بین مارک و اریکا، در واقع بطور مختصر و مفید خصوصیات مختلف اخلاقی مارک را در قاب دیالوگهایی بیان می کند و در همین گفتگوست که اریکا (با شناخت کافی که از شخصیت مارک پیدا کرده) آینده ای مشابه با همان چیزی که رخ می دهد برای وی پیش بینی می نماید.

http://alving4.files.wordpress.com/2010/10/the-social-network-movie-main.jpg?w=450&h=299

 مارک سخصیت ضعیفی ست که جز در زمینه ی رایانه در هیچ زمینه ی دیگری از شانس موفقیت برخوردار نیست. وی توانایی مبارزه برای حفظ یا بدست آوردن چیزهایی که واقعا خوستارشان است را ندارد: با وجود اینکه واقعا اریکا را دوست دارد، با عکس العملهای ناشیانه و پافشاری بر خصوصیات زشت شخصیتی خود، وی را از دست می دهد و نه تنها تلاشی برای بهبود اوضاع نمی کند بلکه با اقدامی عجولانه تمام پلهای پشت سرش را نیز نابود می کند. وی با اینکه به شدت علاقه مند به عضویت در گروههای مخفیانه ی هاروارد است هیچ تلاشی برای آنها نمی کند و هنگامی که می بیند تنها دوستش راهی برای رسیدن به این کلوپها پیدا کرده هیچ عکس العملی جز حسادت ندارد. با اینکه علاقه مند برقراری رابطه با جنس مخالف است اما کوچکترین تلاشی در این زمینه نمی کند و حتی در قرار ملاقاتی که به لطف موفیت فیس بوک بدست آمده کوچکترین تغییری در سر و وضع و ظاهر خود بوجود نیاورده و با همان سوشرت و تی شرت عادی خود به قرار می رود. کمتر فیلمسازی ریسک پرداختن به چنین قهرمانی با خصوصیات شخصیتی مضموم و نفرت انگیز را می پذیرد، اما جذابیتی که در شیوه ی فیلم برای نمایاندن چهره ی زاکربرگ، نهفته است، لذتی را به تماشاگر می بخشد که این حقیقت را از یادش می برد که قهرمان فیلم، که در حالت عادی باید با او ابراز همدردی کند یا او را بستاید، این بار شخصیتی ست منفور و غیرقابل درک.

 جدا از اینکه آیا فیلم به واقع در بیان کردن حیقیقت ماجرا و نیز نمایاندن چهره ی حقیقی زاکربرگ، جوانترین بیلیونر دنیا، موفق بوده یا خیر، نحوه ی به تصویر کشیدن جاه طلبی،انزوا و مضمومیت شخصیت وی حقیقتا ستودنی ست که این مهم، بی تردید دستاورد فیلمنامه ی ظریف آرون سورکین و البته، بازی تحسین برانگیز و چشمگیر جسی آیزنبرگ است. آیزنبرگ پیش از این بیشتر برای خلق کاراکترهای ساده لوح و دست و پا چلفتی در فیلمهایی چون Zombieland و Adventureland شناخته شده بود اما در Social Network وی نشان داد که انعطاف پذیری لازم برای خلق کاراکترهای متفاوت را دارد و موفق شد به نحوی به شدت باورپذیر زوایای مختلف شخصیتی زاکربرگ، چون نبوغ، جاه طلبی، حسادت و در عین حال ذات ساده لوح وی را به تصویر بکشد.

دیگر بازی قابل توجه این فیلم بازی بی نظیر و به حق، خیره کننده ی اندرو گارفیلد در نقش ادواردو ساورین، تنها دوست صمیمی مارک زاکربرگ است که در کمال ناباوری مورد خیانت وی قرار می گیرد. گارفیلد در چند صحنه از فیلم، قدرت و استعداد منحصربفرد خود را در به تسخیر در آوردن صحنه و مسحور کردن نگاه تماشاگر، عرضه می دارد که ناخودآگاه انسان را وادار به تحسین و ستایش می کند. اندرو گارفیلد پیش از این کارنامه ی چندان پرباری نداشته، اما حضوردرخشان وی در این فیلم و نیز در فیلم رمانتیک/تخیلی Never Let Me Go (با بازی کایرا نایتلی و کری مولیگان محصول 2010) و نیز ایفای نقش مرد عنکبوتی در قسمت چهارم این مجموعه نویدبخش آینده ی پرباری برای اوست.

http://img.poptower.com/pic-40357/andrew-garfield.jpg?d=600

فیلم Social Network فیلمی ست در مرز فیلمهای هنری و عامه پسند و تجربه ای نو برای دیوید فینچر که بیشتر برای ساخت فلیمهای جنایی و تعلیقی با محیطی تیره و تار شهرت دارد(البته به جز بنجامین باتن، که در واقع خود، آغاز دوره ای نو در فیلمسازی فینچر را نوید می داد). به باور بسیاری از منتقدان، فیلم شانس بسیاری برای درخشیدن در اسکار دارد اما برای این منظور باید از سد رقبای قدری چون Inception ، Black Swan و The King's Speech عبور کند. امتیاز این فیلم در سایت IMDB و MetCritics به ترتیب برایر با 8.2 و 95 (از 42 نقد موجود)  است و تا 2 ژانویه 2011، 93.2 میلیون دلار در امریکا و   100.4 میلیون دلار در خارج از امریکا  فروخته است.

 


آخرین پست ها